Είναι αυτή ο άνθρωπός σου

"Ωραίο live είναι αυτό που επικοινώνησε ο κόσμος μαζί σου. Τελειώνει και είσαι ευτυχισμένος, γιατί όλοι οι άλλοι είναι χαρούμενοι. Και ας μην έχει και πολύ κόσμο. Μου έχει τύχει συναυλία-τίγκα στο κόσμο, που όμως το κοινό δεν ήρθε για να ακούσει. Πληρώνεσαι καλά, μα δεν έχει νόημα, αν δεν πέρασες εσύ καλά. Τι να το κάνω, όταν οι άλλοι μιλάνε, φωνάζουν. Και μπορεί με λίγους στο κοινό, να πέρασες καλά, να μην πληρώθηκες ως έπρεπε, μα λες "ήταν ωραία όμως...""Η Ανδριάνα Μπάμπαλη είναι αυτή ο ανθρωπός μας και δίνει νότες με λέξεις στο rejected.gr...

συνέντευξη | γιώργος παπανικολάου */* επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης + τάσος θώμογλου
Ανδριάνα Μπάμπαλη

rejected: Ξεκινάτε στην Θεσσαλονίκη, αυτή την Παρασκευή, στο ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ, το "Ας ερχόσουν για λίγο"-μια παράσταση-αφιέρωμα στον Μιχάλη Σουγιούλ...

Α.Μ.: Ναι. Ήθελα αυτή την εμπειρία, να δοκιμαστώ στο θέατρο, τραγουδώντας. Χρήσιμη εμπειρία. Οι νόμοι του θεατρικού σανιδιού είναι διαφορετικοί από μιας μουσικής σκηνής. Δοκιμάζω κάτι διαφορετικό. Μου΄ φερε γνώση. Δεν έχω βλέψεις να γίνω ηθοποιός. Υπάρχουν πάμπολλοι και είναι εξαιρετικοί. Ωστόσο, είναι ωραία η μουσική να περνάει από το φίλτρα του θεάτρου.

Μου αρέσει η πειθαρχία που έχει το θέατρο

rejected: Έχεις ξανακάνει θέατρο με τον Γιώργο Νανούρη και τον Γιώργο Καραμίχο, όπως και κινηματογράφο.

Α.Μ.: Ναι. Και εκεί ένα αντίστοιχο ρόλο είχα, τραγουδώντας. Μου αρέσει η πειθαρχία που έχει το θέατρο. Μου αρέσει να βρίσκομαι σε πλαίσιο και να μου βάζουν όρια σε αυτό που κάνω. Να υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες. Με ευχαριστεί ιδιαίτερα. Δεν με περιορίζει.

rejected: Μου κάνει εντύπωση. Η οργάνωση είναι επιθυμία και στην προσωπική σου ζωή;

 

Α.Μ.: Είμαι λίγο ψυχαναγκαστική, όχι σε τρελό βαθμό. Αλλά, δεν είμαι χύμα. Δεν μου αρέσει το "ότ,ι να΄ ναι". Θέλω την οργάνωση.

 
Ανδριάνα Μπάμπαλη
Ανδριάνα Μπάμπαλη

   

Δεν μπορώ το χάος. Θέλω αποτέλεσμα.

rejected: Ο καλλιτέχνης επιθυμεί -συνήθως- να είναι λίγο αφημένος στον χρόνο, στις καταστάσεις, στο περιβάλλον του...

Α.Μ.: Και μέσα στο χάος σου μπορείς να είσαι οργανωμένος. Είμαι βραδείας καύσεως άνθρωπος. Όλα θέλω να τα σκέφτομαι. Από την άλλη, όταν πάμε να κάνουμε κάτι, θέλω οργάνωση. Δεν μπορώ το χάος. Θέλω αποτέλεσμα.

rejected: Το να μοιράζεσαι το σανίδι με τον Γιάννη Μπέζο, είναι σαν να μοιράζεσαι με συνάδελφο, τον ορισμό της οργάνωσης.

Α.Μ.: Είναι εξαιρετικός συνεργάτης ο Γιάννης Μπέζος. Βοηθάει τους πάντες, με τις παρατηρήσεις και τις παρεμβάσεις του. Και συνάμα είναι χαλαρός και ευχάριστος. Προφανώς, όλο αυτό στον Γιάννη Μπέζο είναι θέμα εμπειρίας. Ένας άνθρωπος που έχει κάνει τόσα χιλιόμετρα στο θέατρο, αντιμετωπίζει διαφορετικά πολλά πράγματα, σε σχέση με εμάς τους νεότερους.

rejected: Την εποχή που περιγράφει η παράσταση, όλα ήταν πόλεμος. Και τώρα, έναν πόλεμο, δεν ζούμε;

Α.Μ.: Κάναμε έναν κύκλο. Ζούμε έναν οικονομικό πόλεμο. Δεν συγκρίνεται με όπλα και κατοχή. Αλλά, και τώρα είναι δύσκολη εποχή. Υπάρχει έλλειψη προοπτικής. Ό,τι χειρότερο μπορείς να πάθεις, είναι να μην βλέπεις μπροστά σου όραμα και φως. Σου κόβονται τα φτερά. Ακινητοποιήσε. Δεν έχεις στόχο και σκοπό. Είναι άσχημο. Η ελπίδα χάθηκε. Οφείλεις να είσαι ρομαντικός και παλαβός, να μην το βλέπεις. Η εποχή μας πλέον είναι για τους ονειροπόλους. Πρέπει να είσαι λίγο αλλού, για να επιβιώσεις. Διότι, η πραγματικότητα είναι πολύ σκληρή.

Ανδριάνα Μπάμπαλη

rejected: Όταν όλα είναι δύσκολα καθημερινά, στην Τέχνη, όλα γίνονται πιο ζοφερά...

 

Α.Μ.: Αδιαμφισβήτητα. Ο καλλιτεχνικός χώρος έχει στενέψει πολύ οικονομικά. Ο κόσμος, όταν όλα γύρω είναι χάλια, το πρώτο που θα κόψει είναι η ψυχαγωγία. Το κοινό μας πλέον είναι μετρημένο στα δάχτυλα-που λέει ο λόγος...

rejected: Πώς μπορείς να "ταξιδεύεις", με νότες, χαρτί, μολύβι, κιθάρα και να τραγουδάς;

 

Α.Μ.: Αυτό μας έμεινε. Αυτό κάνω, αυτό είμαι. Δύο δρόμοι υπάρχουν. Ή να το βάλεις κάτω και να φας ήττα, ή να πεις αυτά έχω, με αυτά θα παλέψω και θα πορευτώ. Εγώ διάλεξα το δεύτερο. Να το παλέψω και όσο μπορώ.

Είμαστε ανώριμος λαός. Αυτό έχει γοητεία, μα είναι και καταστροφικό

rejected: Πού βρίσκεις την χαμένη σου ελπίδα;

Α.Μ.: Η μουσική, αν είσαι δημιουργικός τύπος, έχει κάτι που σου δίνει και πίσω. Το να γράφεις, είναι σα να αποβάλλεις, ό,τι σκέφτεσαι. Έξοδος κινδύνου και καταφύγιο μαζί. Χάσαμε την ελπίδα, αφού νωρίτερα χαθήκαν οι αξίες. Οι άνθρωποι κρίνονταν από τα λεφτά, τα ρούχα και τα αυτοκίνητα. Χάσαμε την ουσία και καταντήσαμε εδώ που είμαστε. Δίχως να έχουμε συνειδητοποιήσει ό,τι έχει συμβεί. Λίγο να είχαμε καταλάβει τι συμβαίνει, θα ήταν αλλιώς. Η πλειοψηφία ασχολείται με τους άλλους. Τους βρίζει και γκρινιάζει. Κανείς δεν ασχολείται πρώτα με τον εαυτό του. Αν κοιτούσαμε τον καθρέπτη μας, ίσως, τα πράγματα να ήταν καλύτερα. Φίλοι και γνωστοί γκρινιάζουν 20 χρόνια για τα ίδια πράγματα... εκτός από το να γκρινιάζεις για ότι κάνεις, μήπως να δοκίμαζες να το σταματήσεις; Είμαστε ανώριμος λαός. Αυτό έχει γοητεία, μα είναι και καταστροφικό.

Ανδριάνα Μπάμπαλη

rejected: Τα νέα παιδιά παλεύουν ή ακινητοποιήθηκαν;  

 

Α.Μ.: Ξέρω εικοσάρικα παιδιά που το παλεύουν. Σε αυτή την ηλικία, έχεις διάθεση και ορμή. Στην τελική, δεν υπάρχει μόνο η Ελλάδα. Μπορείς να βγεις και έξω. Είναι στη διάθεση του καθενός. Πάντα θα υπάρχουν οι τεμπέληδες και πάντα αυτοί που το προσπαθούν με κάθε τρόπο.

rejected: Το "μαζί είναι ένας δρόμος";

Α.Μ.: Υπάρχουν χώρες που η συλλογικότητα είναι σημαντική. Και στην Ελλάδα, υπάρχει κόσμος που ενώνεται και βοηθάει. Το καλό των άλλων είναι καλό και για εμάς. Εγώ πιστεύω πολύ στο ότι το "μαζί είναι ένας δρόμος".

Τα τραγούδια τα φτιάχνεις, βγαίνουν και μένουν για πάντα

rejected: Από το "Είσαι εσύ ο άνθρωπος μου", στο τραγούδι τίτλων της τηλεοπτικής σειράς "Το νησί", στο "Μεσοπέλαγα" που επίσης τραγουδάς, στο σήριαλ "Η λέξη που δεν λες". Τι κάρμα επιτυχίας είναι αυτό με τον σκηνοθέτη των έργων, τον Θοδωρή Παπαδουλάκη;

Α.Μ.: Το πιστεύεις, ότι δεν έτυχε ακόμα να γνωριστούμε; Θαρρώ, ήταν επιλογή της Κατερίνας Γιαννάκου, που έγραψε το σενάριο. Τα τραγούδια τα φτιάχνεις, βγαίνουν και μένουν για πάντα. Μπορεί να βρούνε το δρόμο τους και χρόνια μετά. Το τραγούδι είναι ένα παιδί σου. Το γεννάς, φεύγει και μπορεί να το ξανασυναντήσεις σε ένα live.

Ανδριάνα Μπάμπαλη

rejected: Υπήρξε τραγούδι που να μην το πολυπίστεψες στο στούντιο ηχογράφησης και εκείνο να έκανε μεγάλη επιτυχία;

 

Α.Μ.: Το "Είσαι εσύ ο άνθρωπος μου", λέγαμε ότι είναι ένα από τα ωραία τραγούδια του δίσκου που κάναμε με τον Μίνωα Μάτσα, αλλά δεν περιμέναμε να ακουστεί τόσο. Μου άρεσε, αλλά έλεγα "τόσο ήσυχη μπαλάντα, ποιος θα την παίξει στο ραδιόφωνο;" και το τραγούδι βρήκε το δρόμο του, μέσω της σειράς. Αγαπώ το "Μεσοπέλαγα". Είναι γεμάτο, "στρόγγυλο" τραγούδι και το ένστικτο μου, δεν με διέψευσε. Εκεί όλα λειτούργησαν.

rejected: Σε τι καλυτέρεψες τελευταία;

 

Α.Μ.: Έχω καταφέρει να μην εκνευρίζομαι, τελευταία, με μικροπράγματα. Θέλω να γίνω καλύτερη μουσικός. Κάνω κιθάρα τρία χρόνια και θέλω να πάρω το πτυχίο. Διαβάζω, για να γίνω καλύτερη μουσικός.  

Ανδριάνα Μπάμπαλη

rejected: Αγαπημένη στιγμή τραγουδιού στην παράσταση "Ας ερχόσουν για λίγο";

Α.Μ.: Όταν ο Γιάννης Μπέζος τραγουδάει το "Ποια να είσαι εσύ" και το "Ας ερχόσουν για λίγο" στο τέλος της παράστασης, φέρνει πάντα δάκρυα στα μάτια. Ο Γιάννης Μπέζος δεν παίζεται και ως τραγουδιστής. Δεν έχει μόνο ωραία και σωστή φωνή. Τον παρακολουθώ πώς τονίζει τις λέξεις. Πώς λέει τα λόγια. Δεν λέει μόνο λέξεις και φθόγγους. Είναι αξιοθαύμαστο, για μένα...  





συνέντευξη | γιώργος παπανικολάου
επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης + τάσος θώμογλου