Πρωτιά στην Επίδαυρο

συνέντευξη | γιώργος παπανικολάου */* φωτογραφίες | τάσος θώμογλου */* επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης + οδυσσέας κοσμάτος

Στόφα Πρωταγωνιστή. Άνθρωπος ξεκάθαρος. Οι "σκοτεινιές" του είναι πλέον γέλια. Άνεση. Ο Γιάννης δεν θα κρυφτεί πίσω από τις λέξεις. Δεν θα πλασάρει δηθενιές για να σε "πλανέψει". "Κάνει έρωτα" μοναχά με την αλήθεια. Το ψέμα δεν τον συγκινεί. Χώρια που δεν αλλάζει όσο περνάνε τα χρόνια και η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη. Ο Γιάννης παραμένει μια "θάλασσα γυαλί". Που τον κοιτάς βαθιά στα μάτια και σου μεταφράζονται, με ένα βλέμμα, διακόσιες λέξεις ταυτόχρονα. Ένα απόγευμα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που "έσκασε μύτη" με τη μηχανή και περάσαμε καλά. Για την ακρίβεια, χάρη σε εκείνον, μοναδικά....

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

Λες και ήταν καρμικά κάποια πράγματα με το 'Επτά επί Θήβας'

rejected: Πώς προέκυψε φέτος το καλοκαίρι, η συνεργασία με τον Τσέζαρις Γκραουζίνις, για το "Επτά επί Θήβας", όπου και πρωταγωνιστείς;

Γ.Σ.: Πέρυσι, συζητούσα με τον Τσέζαρις, καθότι ήθελε να συνεργαστούμε ξανά. Τούτη τη φορά σε μια αρχαία τραγωδία. Του είπα πως μου άρεσαν δύο έργα. Το ένα το είχε κάνει με μεγάλη επιτυχία παλαιότερα, το άλλο -του είπα- δεν ανεβαίνει πολύ συχνά... "δεν ξέρω αν σου αρέσει". Είναι το "Επτά επί Θήβας". Το διάβασε, του άρεσε, διάβασε κι όλες τις τραγωδίες και "κόλλησε" κι εκείνος, σε αυτό το κείμενο. Ο Γιάννης Αναστασάκης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε. συμφώνησε συνεργασία με τον Τσέζαρις Γκραουζίνις και απευθύνθηκαν στο Γιώργο Μπλάνα, που έκανε την απόδοση, και-μάλιστα-την είχε μόλις ολοκληρώσει πριν τρεις ημέρες, από όταν του έγινε το τηλεφώνημα. Λες και ήταν καρμικά κάποια πράγματα...


rejected: Τι σε συγκινεί στο "Επτά επί Θήβας";

Γ.Σ.: Εκτός από τον ήρωα, τον "Ετεοκλή", με συγκινεί το γεγονός πως, ενώ το έργο είναι πολεμικό, ό,τι βγάζει προς τα έξω είναι τελείως αντιπολεμικό. Είναι, ίσως, από τα πιο αντιπολεμικά έργα που υπάρχουν. Όπως έλεγε κι ο Γιάννης Τσαρούχης, είναι ένα έργο που αναφέρεται στην φαιδρότητα και την αρρώστια των ανθρώπων που οδηγούν τους λαούς σε διαπλοκές και συγκρούσεις.

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

rejected: Τι σε δυσκόλεψε περισσότερο στον "Ετεοκλή";

Γ.Σ.: Καταρχήν, είναι ένας μοναχικός ήρωας. Όπως έγραψαν οι ειδικοί, είναι ο πρώτος μοναχικός ήρωας του δραματολογίου μας. Είναι χαρακτήρας που ξέρει τη μοίρα του, αποφασίζει να συγκρουστεί μαζί της, γνωρίζοντας και το τέλος του. Αυτό με συγκινεί βαθιά. Και ταυτίζομαι-συχνά-με τον μυστήριο χαρακτήρα του...

Λιτά πράγματα. Να ακουστεί ο λόγος.

rejected: "Δώστε μας δύναμη, να σώσουμε το τόπο της λατρείας σας. Πόλεις που ανθίζουν στο καιρό τους, πίστη και ευσέβεια καρπίζουν"...

Γ.Σ.: Είμαστε διπλή διανομή, με το Χρίστο Στυλιανού. Όταν κάθομαι απέξω και τον παρακολουθώ ως θεατής, βλέποντας το Χρίστο ως "Ετεοκλή", ακούω το κείμενο και συνειδητοποιώ ανά πέντε δευτερόλεπτα πόσο σπουδαίο είναι. Η φράση του κειμένου που ανέφερες, είναι μια έκκληση που κάνει ο ήρωας. "Πολιούχοι θεοί, μη ρημάξετε την πόλη μου. Σαν άφυλλο κλαδί μην την πετάξετε στα πόδια των εχθρών μου. Έλληνες είμαστε, Ελλήνων σπίτια θα χαθούν και ελληνικές εστίες θα σβήσουν"....Ενώ μιλάνε στους θεούς, Χορός και πρωταγωνιστές, ταυτόχρονα σαν να υπάρχει ένα κλείσιμο του ματιού προς τους θεατές. Σαν να προσπαθούνε, αυτό που γίνεται εντός σκηνής, να μεταφερθεί και εκτός αυτής. Λίγο-πολύ, λες και όλοι οι ήρωες μιλάνε και στον εαυτό τους, αλλά και στους θεατές. Για να μην φτάσουμε να σχολιάσουμε το κομμάτι της εμφύλιας διαμάχης. Είναι λόγια του κειμένου, που τα ακούς και σου κόβουν την ανάσα. Μένεις να τους ακούς τους ρόλους... Γι' αυτό και προσπαθώ με τον ήρωά μου να μην κάνω τίποτα έξτρα-όσο γίνεται. Να εκφέρω το λόγο όσο πιο ουσιαστικά μπορώ. Με την αλήθεια του. Να μην φαίνεται η ποίηση μπροστά. Να μένει πίσω η ποίηση και ο θεατής να την παίρνει σαν αίσθηση-πράγμα δύσκολο. Έτσι αντιμετωπίζω το κείμενο. Κι έτσι θαρρώ, αντιμετωπίζει κι ο σκηνοθέτης το όλο κείμενο. Την όλη παράσταση. Λιτά πράγματα. Να ακουστεί ο λόγος.

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

Ακούς το κείμενο και με την μία "κάνεις εικόνα" το τι γίνεται στη Συρία, όλα αυτά τα χρόνια

rejected: "Γυναίκες. Όταν νιώθουν δυνατές, αναστατώνουν το σπίτι με θράσος", λέει κάποια στιγμή ο ήρωάς σου...

Γ.Σ.: Αλήθεια είναι αυτό. Πρόκειται για ένα κείμενο που μιλάει με αλήθειες, όχι μόνο για τις γυναίκες, αλλά και για τον άνθρωπο, τις πόλεις, τις σχέσεις. Ακούς το κείμενο και με την μία "κάνεις εικόνα" το τι γίνεται στη Συρία, όλα αυτά τα χρόνια.

rejected: Και είναι και "ο φόβος. Μην πανικοβάλλεις τους πολίτες σου".

Γ.Σ.: Είναι και "η πειθαρχία, που είναι μητέρα της νίκης και γυναίκα του νικητή". Ο Γιώργος Μπλάνας απέδωσε σύγχρονα και σπουδαία πολλές έννοιες.

Φόβο έχω για τα παιδιά μου. Μην πάθουν κάτι. Και σε δεύτερη μοίρα εγώ

rejected: Ποιος είναι ο δικός σου φόβος;

Γ.Σ.: Φόβο έχω για τα παιδιά μου. Μην πάθουν κάτι. Και σε δεύτερη μοίρα εγώ. Παλαιότερα, με ενδιέφερε να μην πάθω εγώ κάτι. Τώρα είναι τα παιδιά. Εγώ να μπορέσω να τα δω να μεγαλώνουνε.

Είτε σε μια χώρα, είτε σε μια άλλη, ο κυνισμός θα είναι δεδομένος

rejected: Να μεγαλώνουν σε μια κοινωνία που έχει γίνει κυνική;

Γ.Σ.: Όχι μόνο κυνική. Και λίγα λες... Αλλά κι εγώ μεγάλωσα σε μια κυνική κοινωνία. Που μάλιστα ήταν η απαρχή του κακού που βιώνουμε αυτή τη στιγμή εμείς, σε ενεστώτα χρόνο. Οπότε, όλο αυτό δεν μπορεί να σταματήσει. Είτε σε μια χώρα, είτε σε μια άλλη, ο κυνισμός θα είναι δεδομένος. Προσπαθώ να εμφυσήσω στα παιδιά μου, να μπορούν να νιώθουν σιγουριά και ασφάλεια. Αλλά και να στηριχθούν σε κάποιον άλλον...ένα φίλο, εμένα...ν α τους μεταδώσω το να στηρίζονται σε άτομα που θέλουν και επιλέγουν εκείνα.

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

rejected: "Υπάρχει χειρότερο κακό από τη συντροφιά των κακών"; ...Όπως αναφέρεται και στους "Επτά επί Θήβας"...

Γ.Σ.: Όχι. Δεν υπάρχει χειρότερο κακό από τη συντροφιά των κακών.

rejected: Ποιοι είναι αυτοί οι "κακοί";

Γ.Σ.: "Κακοί" είναι οι βλάκες, οι άνθρωποι που λένε μεγάλα λόγια. Αυτοί που κάνουν κακό στο σύνολο των πραγμάτων. Ειδικά στο πολιτικό και κοινωνικό ιστό. Χορτάσαμε από δαύτους. Τους έχουμε δει πάρα πολύ. Από αυτή την άποψη, δεν είμαι και αισιόδοξος. Δεν βλέπω κανένα άλλο φως, να πω "α, να και κάτι καινούργιο-μήπως και;"... Είναι βρώμικο το πολιτικό σκηνικό. Πάρε παράδειγμα τι έγινε με το Brexit-προχθές στη Τουρκία... ποιος ξέρει;

rejected: Εμείς δεν το φτιάξαμε;

Γ.Σ.: Εμείς το φτιάξαμε, αλλά κι αυτή δεν είναι η Ευρώπη που θέλουν να μας περάσουν.

Γιάννης Στάνκογλου

Χάσαμε μια μεγάλη στροφή στο χρόνο

rejected: "Ο έντιμος θάνατος είναι το μόνο κέρδος του ηττημένου"....

Γ.Σ.: Αυτό λέει ο ήρωάς μου. Αυτό το σημείο, οι Έλληνες το ξεπεράσαμε, ύστερα από το περσινό δημοψήφισμα. Θα ήταν έντιμος θάνατος, με ένα 60τόσο % σε ΟΧΙ, που αν δεν ήταν και τα Μ.Μ.Ε., θα ήταν 80βάλε ποσοστό... τελικά δεν το κάναμε έντιμο όλο αυτό. Το μετατρέψαμε σε κάτι άτιμο. Για να μείνουμε σε μια Ευρώπη, που δεν τη θέλει ο κόσμος έτσι όπως είναι. Ούτε ο δικός μας λαός. Αυτή υπήρξε μια αλήθεια μας, που τη χάσαμε. Χάσαμε μια μεγάλη στροφή στο χρόνο.

rejected: "Για να γυρίσει ο ήλιος, δεν θέλει πολύ δουλειά ακόμη";

Γ.Σ.: Βέβαια θέλει πολύ δουλειά. Ο Έλληνας δουλεύει, οι πολιτικοί όχι όσο θα έπρεπε. Θα ήθελα να είχα βιώσει προσωπικά, μία καλύτερη παιδεία και να είχα εξελιχθεί λίγο παραπάνω. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό. Όσοι πέρασαν από το πολιτικό σκηνικό δεν έκαναν όσα θα έπρεπε σε σχέση με την παιδεία αυτού του τόπου. Για παράδειγμα, ένας εκπαιδευτικός θα έπρεπε να πληρώνεται καλά. Γιατί είναι ο πρώτος δάσκαλος μετά το γονιό. Θα έπρεπε να πληρώνεται καλά, να διδάσκει καλά, θα έπρεπε να ξέρει πράγματα, κάθε μέρα να μαθαίνει άλλα πράγματα. Να κάνει σεμινάρια. Αυτό δεν συμβαίνει.

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

rejected: "Για να γυρίσει ο ήλιος, δεν θέλει πολύ δουλειά ακόμη";

Γ.Σ.: Βέβαια θέλει πολύ δουλειά. Ο Έλληνας δουλεύει, οι πολιτικοί όχι όσο θα έπρεπε. Θα ήθελα να είχα βιώσει προσωπικά, μία καλύτερη παιδεία και να είχα εξελιχθεί λίγο παραπάνω. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό. Όσοι πέρασαν από το πολιτικό σκηνικό δεν έκαναν όσα θα έπρεπε σε σχέση με την παιδεία αυτού του τόπου. Για παράδειγμα, ένας εκπαιδευτικός θα έπρεπε να πληρώνεται καλά. Γιατί είναι ο πρώτος δάσκαλος μετά το γονιό. Θα έπρεπε να πληρώνεται καλά, να διδάσκει καλά, θα έπρεπε να ξέρει πράγματα, κάθε μέρα να μαθαίνει άλλα πράγματα. Να κάνει σεμινάρια. Αυτό δεν συμβαίνει.

Είμαι τυχερός, διότι δεν μου δόθηκε η δυνατότητα να πω "θέλω να γίνω ηθοποιός". Το βρήκα, ψάχνοντας. Άλλαξα 20-25 δουλειές για να βρω κάτι που να μου αρέσει

rejected: Μήπως λείπει το μεράκι; Μήπως ο κόσμος δουλεύει δίχως στο βάθος να αγαπά αυτό που κάνει;

Γ.Σ.: Ακόμη και αυτό που λες, εμπεριέχεται τρόπον τινά στην παιδεία. "Οικιακή Οικονομία" ήταν το μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού, στα χρόνια μου, στο σχολείο. Να βρεις το τι θες και το τι σου αρέσει. Αλλά, αυτό το μάθημα δεν το αντιμετωπίζαμε ποτέ με την δέουσα σοβαρότητα. Είμαι τυχερός, διότι δεν μου δόθηκε η δυνατότητα να πω "θέλω να γίνω ηθοποιός". Το βρήκα, ψάχνοντας. Άλλαξα 20-25 δουλειές για να βρω κάτι που να μου αρέσει. Κάτι που ακόμα και να με πληγώσει, κάτι θα έχω να μάθω μέσα από αυτό.

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

Έχω πει πολλά "όχι". Κι ας φαίνονται τα "ναι" μου, περισσότερα.

rejected: Πειραματίζεσαι, εσύ Γιάννη. Δοκίμασες όρια. Έκανες ταινίες και από την τσέπη σου. Όταν ήθελες να κάνεις Ρεμπώ στο θέατρο, το έκανες με τη μία!

Γ.Σ.: Αυτό έχει να κάνει με εμένα. Δεν μου το έμαθε κάποιος. Είμαι ευχαριστημένος με τη δουλειά μου, αλλά και μονίμως ψάχνομαι. Έχω πει πολλά "όχι". Κι ας φαίνονται τα "ναι" μου, περισσότερα. Έκανα αρκετές δουλειές σε σινεμά και τηλεόραση, όπως και στο θέατρο, αλλά πρώτα είπα πολλά "όχι". Εδώ και πέντε χρόνια λέω "όχι" σε καθημερινά σήριαλ. Λέω "όχι" σε άλλα σήριαλ που δεν μου αρέσουν. Είναι και λίγο, στο τι είναι αυτό που θες να κάνεις. Εντάξει... καταλαβαίνω πως θα κάνεις ένα χρόνο και μια δουλειά για τα χρήματα. Αλλά, δεν γίνεται πάντα να είσαι αυτό. Όταν το κάνεις, μεγαλώνουν οι ανάγκες σου, σε άλλα πράγματα. Πας αλλού. Εγώ θέλω, αν φτάσω στα 50-60 μου, να γυρίσω πίσω και να πω "Ο.Κ. ρε φίλε, έκανες ωραία αυτά τα πράγματα. Ήταν ωραίες επιλογές". Να αξίζει και να μείνει κάτι πίσω. Το να κάνεις κάθε χρόνο σήριαλ, δεν μου λέει κάτι. "Το Νησί" για παράδειγμα μπορεί να μείνει σαν ένα σήριαλ, τύπου "Αστροφεγγιά". Ήμουν τυχερός που δούλεψα στο "Νησί" και σε κάποια επεισόδια της "Δέκατης Εντολής". Το σινεμά, όπως και το θέατρο, είναι ωραίο να αφήσουν κάτι στη μνήμη. Στο δε θέατρο, κάθε μέρα μαθαίνεις και κάτι άλλο. Κάθε νέα συνεργασία μπορεί και κάτι να σου "ξεκλειδώσει".

rejected: Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις τι σου "ξεκλείδωσε" τούτη τη φορά;

Γ.Σ.: Ο Τσέζαρις είναι έξυπνος, με χιούμορ, που παίρνει σοβαρά τη δουλειά του, μα όχι τον εαυτό του. Έχει πολύ φαντασία. Ο Γκραουζίνις τολμάει. Δεν ανήκει στους σκηνοθέτες που λένε "το έχω φτιάξει στο μυαλό μου, ξέρω τι θέλω και έτσι θα το κάνω". Ο Τσέζαρις διαβάζει, βλέπει το υλικό του, μέσα από τους αυτοσχεδιασμούς του μπορεί να γίνει κάτι με τους ηθοποιούς, θα το πάρει, θα το μεταμορφώσει, θα το εξελίξει... είναι 5-6 χρόνια στην Ελλάδα, και καταλαβαίνει τα πάντα στη γλώσσα μας. Νιώθει το καθετί ελληνικό. Είχα καιρό να δουλέψω με ένα σκηνοθέτη έτσι και να με βάλει σε μια διαδικασία εγρήγορσης. Μου το έκανε και πέρυσι με τον "Ιούλιο Καίσαρα" και μου το έκανε και φέτος. Είναι ο σκηνοθέτης που μου λέει, στις πρόβες, κάθε εβδομάδα, "κάνε και κάτι άλλο". Δεν ξέρεις πόσο πολύ μου αρέσει αυτό! Όσο και να έχουμε συζητήσει και μελετήσει το κείμενο, θα μου ζητήσει και κάτι διαφορετικό. Αυτό, και να μην το κρατήσεις στο τέλος, έχεις περάσει μια διαδικασία που την έχεις σαν background. Σαν ιστορικό του χαρακτήρα που υποδύεσαι.

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

Νιώθω τυχερός που θα παίξω φέτος στην Επίδαυρο, σε αυτό το έργο, με αυτούς τους συντελεστές και τη συνθήκη της διπλής διανομής

rejected: Τι κάνει τόσο σημαντική την Επίδαυρο, σε σχέση με άλλα αρχαία θέατρα;

Γ.Σ.: Είναι ένας ιερός χώρος. Εκεί ήταν ο Ασκληπιός. Λίγο αν έχεις διαβάσει, ο χώρος έχει μεγάλη ιστορία και ενέργεια. Είναι και το Φεστιβάλ, είναι οι καλλιτέχνες που έχουν περάσει από την Επίδαυρο. Είναι σημαντικό να παίζεις στην Επίδαυρο, αλλά δεν το παίρνω και τόσο βαρύγδουπα μέσα μου. Τιμώ, σαφώς, το χώρο-μην παρεξηγηθώ. Αλλά, τρία καλοκαίρια μου ζητούσαν να παίξω στην Επίδαυρο και δεν ήθελα να το κάνω, λόγω οικογένειας. Δεν ήθελα να τους αφήσω. Νιώθω βέβαια τυχερός που θα παίξω φέτος στην Επίδαυρο, σε αυτό το έργο, με αυτούς τους συντελεστές και τη συνθήκη της διπλής διανομής. Πρώτη φορά στην Επίδαυρο και χαίρομαι που θα κάνω κάτι, με τον τρόπο από τον οποίο πάσχει η Ελλάδα. Το να μην μπορείς να κάνεις κάτι με έναν άλλον. Να το μοιραστείς με έναν άλλο. Γιατί όχι; Μπορεί να μην είμαστε ίδιοι, μπορεί να είναι δύο εντελώς διαφορετικές παραστάσεις, όταν είμαι εγώ ή ο Χρίστος, αλλά κι αυτό είναι μέρος της ζωής...

rejected: Το να παρακολουθείς τον συνάδελφό σου, να παίζει αυτό που κάνεις κι εσύ, δεν είναι παγίδα;

Γ.Σ.: Είναι πολύ καλό να βλέπω το Χρίστο να παίζει τον ίδιο ρόλο. Αν είσαι έξυπνος άνθρωπος, αποφεύγεις κάθε παγίδα. Βλέπεις τα καλά του, εντοπίζεις τα άσχημά του, και μετά πας και το συζητάς μαζί του. Ειδικά με το Χρίστο Στυλιανού.... είμαστε ανοιχτοί ο ένας με τον άλλον. Ο Κιμούλης μας το έκανε στη σχολή. Επειδή σκηνοθετούσε κιόλας, έβαζε άλλον ηθοποιό να παίζει κι έπειτα από μέρες ανέβαινε κι ο ίδιος στο σανίδι. Είναι σαν να βλέπεις απ' έξω, τη δυναμική του χαρακτήρα. Το πού μπορείς να το πας κι εσύ. Κι όταν ανέβεις πάνω στο σανίδι, έχεις φτιάξει ένα πλαίσιο, για να κινηθείς μέσα σε αυτό κι εσύ.

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

rejected: Το χειμώνα θα πρωταγωνιστήσεις στον "Καλιγούλα", στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ...

Γ.Σ.: Ο "Καλιγούλας" είναι ένα όνειρό μου. Είναι από τα κείμενα που γουστάρω πάρα πολύ. Είχα πει κιόλας, πριν μια διετία, ότι αν δεν το κάνω στα επόμενα δύο χρόνια, θα σταματήσω το θέατρο για πέντε χρόνια. Οπότε, ευτυχώς "έκατσε" και με ιδανικούς συνεργάτες. Θα σκηνοθετήσει η Αλίκη Δανέζη-Knutsen, ο Αλέκος Γιάνναρος θα κάνει φωτισμούς και στο θίασο θα είναι η Θεοδώρα Τζήμου, ο Νίκος Πουρσανίδης, ο Γιώργος Συμεωνίδης και ο Κώστας Αρζόγλου. Είμαστε στη φάση που κλείνουν και οι υπόλοιποι συντελεστές και θεωρώ ότι θα γίνει πολύ ωραία παράσταση. Πρεμιέρα θα γίνει στις 3 Φεβρουαρίου και από Νοέμβρη ξεκινάμε πρόβες!

rejected: Ετοιμάζεις και δύο ταινίες;

Γ.Σ.: Ναι. Είναι η "Πλατεία Αμερικής" του Γιάννη Σακαρίδη, που θα βγει το χειμώνα. Όπως και η ταινία του Δημήτρη Αρβανίτη που παίχτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και θα πάρει διανομή κι αυτή του χρόνου.

rejected: Εξίσου δυνατή αγάπη ο κινηματογράφος με το θέατρο;

Γ.Σ.: Ναι. Δεν μπορώ να το ξεχωρίσω. Στο θέατρο μου αρέσει πιο πολύ η διαδικασία των προβών και λίγο βαριέμαι τις παραστάσεις. Μετά από ένα μήνα παραστάσεων, μου είναι λίγο κάπως. Στον κινηματογράφο μου αρέσει η διαδικασία. Εκεί δεν μου αρέσει η πρόβα. Αλλά, το ότι πας στο γύρισμα και ξέρεις τι έχεις να κάνεις. Το αντίθετο, δηλαδή, από το θέατρο.

rejected: Μένει και κάτι από το φακό...

Γ.Σ.: Στο σινεμά αφήνεις και κάτι. Αλλά και στο θέατρο αφήνεις. Αν ο θεατής βλέπει θέατρο και δει κάτι ωραίο, θα σε κουβαλάει στη μνήμη. Δεν είναι και λίγο...

Γιάννης Στάνκογλου
Γιάννης Στάνκογλου

Είμαι από τους ηθοποιούς που δίνουν. Παίρνω μέρος στη διαδικασία

rejected: Έξι κι εσύ επτά. Ποιοι είναι οι έξι άνθρωποι που χαρακτήρισαν τη πορεία σου στη ζωή;

Γ.Σ.: Σίγουρα, η Αλίκη. Οι γονείς μου, τα παιδιά μου, κάποιοι 2-3 καλοί φίλοι... δεν είναι έξι-είναι πολλοί παραπάνω. Συνεργασίες... Θεόδωρος Τερζόπουλος, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Άντζελα Μπρούσκου, Νίκος Καραθάνος, Τσέζαρις Γκραουζίνις, Σταμάτης Φασουλής στο "Τρίτο Στεφάνι"-ήταν μια ωραία παράσταση. Στο σινεμά, με τον Κωνσταντίνο Γιάνναρη, τη Δώρα Μασκλαβάνου, με το Νίκο Κουτελιδάκη στο "Τανγκό των Χριστουγέννων" -τον γούσταρα αυτό το ρόλο,.... με τον καθένα είναι μια διαφορετική εμπειρία. "Με μετακίνησαν" σαν άνθρωποι. Κι όσο "με μετακίνησαν" αυτοί, άλλο τόσο θεωρώ ότι "τους μετακίνησα" κι εγώ. Είμαι από τους ηθοποιούς που δίνουν. Παίρνω μέρος στη διαδικασία. Δεν είναι ότι μόνο ακούω και κάνω αυτό που μου λένε. Θα κάνω ό,τι μου πούνε, σίγουρα, αλλά θα προτείνω κι άλλα πράγματα...




συνέντευξη | γιώργος παπανικολάου
φωτογραφίες | τάσος θώμογλου
επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης + οδυσσέας κοσμάτος