Στην παράσταση 'Γελώντας Άγρια' στο θέατρο 'Vis Motrix'

Ένας άντρας. Μια γυναίκα. Μια κονσέρβα τόνος. Έπειτα το χάος. Δύο άγνωστοι, ο ένας συνειδητά υπαρξιστής και η άλλη ασυνείδητα, έλκονται από την μοίρα στο ίδιο σούπερ μάρκετ, στον ίδιο διάδρομο, στο ίδιο ράφι με τόνο. Ο άντρας αισθάνεται αμηχανία από την ανυπόμονη παρουσία της γυναίκας που βρίσκεται πίσω του και στέκεται κοκαλωμένος μπροστά στις κονσέρβες προσποιούμενος πως διαβάζει τα συστατικά του τόνου. Η ανυπομονησία της γυναίκας μεγαλώνει και σκάει σαν ηφαίστειο αφήνοντας τον άνδρα αποσβολωμένο και πονεμένο. Οι ζωές τους από κει πέρα συνεχίζονται μόνο που κάτι έχει αλλάξει: Χάνουν τον ύπνο τους, αναρωτιούνται για την ζωή και κατακλύζονται από συναισθήματα και σκέψεις χωρίς τελειωμό.

κείμενο | νίκη ζερβού */* φωτογραφίες | λευτέρης τσινάρης */* επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης + τάσος θώμογλου
'Γελώντας Άγρια'
'Γελώντας Άγρια'

Στο θέατρο “Vis Motrix” η καλλιτεχνική ομάδα “Push your art company” παρουσιάζει το έργο “Γελώντας Άγρια” του Christopher Durang. Το έργο διέπεται από κωμικά στοιχεία, όμως δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κωμωδία. Πρόκειται απλώς για την πραγματικότητά μας: «Μια κυκλοθυμική τρέλα γελώντας άγρια εν τω μέσω αδυσώπητης θλίψης», όπως είχε γράψει ο Τόμας Γκρέυ. Ο τίτλος του έργου προέρχεται από την παραπάνω φράση και περιγράφει τον σύγχρονο άνθρωπο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Όσοι δεν έχουν τρελαθεί προσπαθούν να γίνουν υπαρξιστές, όμως, όπως αναφέρεται στο έργο «είναι πολύ δύσκολό να είσαι υπαρξιστής και χαρούμενος». Οι άνθρωποι μέσα στην μοναξιά και τα προβλήματά τους περνούν κρίσεις συνείδησης και ανησυχούν για τα πάντα. Πολύ εύκολα η ανησυχία για την εύρεση εργασίας γίνεται απόγνωση για το μέλλον του κόσμου και τα χημικά απόβλητα, ακριβώς όπως ένας άνθρωπος που μας καθυστερεί στο σούπερ μάρκετ γίνεται αιτία ξυλοδαρμού.

'Γελώντας Άγρια'
'Γελώντας Άγρια'

Ο σκηνοθέτης Νίκος Ορτετζάτος έχτισε μια παράσταση με ροή και νόημα. Παρ’ όλο που το έργο περιέχει δύο ανεξάρτητες ιστορίες με μικρή αλληλεπίδραση των ηθοποιών, ο σκηνοθέτης «έδεσε» τις δύο αυτές ιστορίες και έφερε κοντά τα πρόσωπα δίνοντας ακόμη μεγαλύτερο νόημα και κατανόηση της πλοκής. Το ευέλικτο σκηνικό του Πέτρου Φραγκόπουλου με ξύλινες κατασκευές τυλιγμένες με νάυλον με φούσκες και μονωτική ταινία με επιγραφές «Εύθραυστο», έχει τον δικό του παραλληλισμό και θέση στην παράσταση. Κάποιος θα έλεγε πως όλοι είμαστε μικρές φούσκες σε ένα νάυλον και είναι θέμα χρόνου το πότε θα σκάσουμε, κάποιος άλλος θα έλεγε πως ζούμε σε μία φούσκα που οι ίδιοι έχουμε δημιουργήσει. Σε οποιαδήποτε περίπτωση το σκηνικό αποκαλύπτει και αποκαλύπτεται μαζί με τους ηθοποιούς Σοφία Σακελλαρίου και Πέτρο Φραγκόπουλο των οποίων υποκριτική ικανότητα φαίνεται μόνο με ένα τους βλέμμα. Ο τρόπος που παρουσιάζουν τους χαρακτήρες τους προκαλεί “άγριο” γέλιο αλλά και προβληματισμούς στο κοινό, το οποίο σίγουρα αισθάνεται σύνδεση με τους χαρακτήρες σε σημεία της παράστασης.

'Γελώντας Άγρια'
'Γελώντας Άγρια'

Το “Γελώντας Άγρια” αποτελεί μια συνειδητοποίηση του πώς είναι διαμορφωμένος ο κόσμος και οι άνθρωποι σήμερα και του πόσο κωμική είναι στην πραγματικότητα η καθημερινότητα. Απαντάται επίσης, ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα της ανθρωπότητας: Ποιο είναι το μυστικό της ζωής. Αυτό όμως δεν θα αποκαλυφτεί εδώ. Το θέατρο “Vis Motrix” και η ομάδα “Push your art Company” άνοιξαν τις πόρτες τους και σας περιμένουν!



κείμενο | νίκη ζερβού
φωτογραφίες | λευτέρης τσινάρης
επιμέλεια | ιάκωβος καγκελίδης + τάσος θώμογλου