_παράδοση

Το ιερό κρασοπότηρο

Στο Φεστιβάλ Οίνου και Αμπέλου στη Ραψάνη

Αφήνουμε την Εθνική οδό και στρίβουμε για Ραψάνη. Χρόνια τώρα, τη Ραψάνη την είχα συνδέσει με το σταθμό της, πάντα περαστικός ή για μια γρήγορη στάση. Ήταν η πρώτη φορά που θα ανέβαινα στο χωριό. Πήραμε το δρόμο προς το χωριό, ανηφορικός, γεμάτος καστανιές, πλατάνια και αμπέλια.

Όσο ανεβαίναμε, αφήναμε τον Θεσσαλικό κάμπο και αντικρίζαμε το καταγάλανο Αιγαίο υπό τα φώτα της τελευταίας Πανσέληνου του Αυγούστου. Παρκάραμε χαμηλά και πήραμε την τελευταία στροφή με τα πόδια. Στην είσοδο του χωριού, στο χώρο της Αγίας Τριάδας ήταν όλα έτοιμα. Σαν να μας περίμεναν για να ξεκινήσουν. Μουσικές, τσίκνα και μια ατμόσφαιρα γιορτινή.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Οίνου και Αμπέλου στη Ραψάνη, την Παρασκευή 28 και το Σάββατο 29 Αυγούστου, διοργανώθηκαν μια σειρά εκδηλώσεων. Περίπτερα τοπικών φορέων με εδέσματα, ψησταριές και σούβλες ήταν εκεί για να γνωρίσει και να γευτεί ο κόσμος τα τοπικά προϊόντα του τόπου. Την τιμητική τους είχαν τα τέσσερα οινοποιία, Τσάνταλη, Ντούγκου, Λιάπη και Χρυσοχόου που βγάζουν κρασί από τους αμπελώνες που είναι φωλιασμένοι στις πλαγιές του Ολύμπου. Τη διοργάνωση είχε αναλάβει ο δήμος Τεμπών - ΔΟΠΑΠΕΠΤ και η Τοπική Κοινότητα Ραψάνης, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, Περιφερειακή ενότητα Λάρισας.

Η βραδιά πλαισιώθηκε μουσικά από τους καλλιτέχνες, Αντώνη Λυριτζή (τραγούδι), Νίκο Φιλιππίδη (κλαρίνο) και την ορχήστρα τους. Χορευτικά συμμετείχε ο Σύλλογος Γυναικών Ραψάνης, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό του, μέχρι τη στιγμή που έγινε ένα με τον κόσμο. Το γλέντι άναψε για τα καλά και κράτησε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Η Ραψάνη από την αρχαιότητα ήταν το σημείο συνάντησης των ανθρώπων για να επιδείξουν τη λατρεία τους στους Ολύμπιους θεούς. Σήμερα είναι σημείο συνάντησης για την προβολή της ιδιαιτερότητας της περιοχής, εκτός της ψυχαγωγίας και της αναβάθμισης του πολιτιστικού επιπέδου των κατοίκων της. Ίσως δεν θα μπορούσε να υπάρχει πιο ιδανικό μέρος για να διαφυλαχτεί μια από τις πιο ξεχωριστές αμπελοοινικές παραδόσεις.